Hyvä Olon RYHMÄLIIKUNTAKALENTERI
19.8. – 22.12.2019

* merkityt tunnit alkavat 2.9.2019

Muutokset mahdollisia!

Ryhmäliikunnan varauskalenteriin tästä!

Maanantai

Tiistai

Keskiviikko

Torstai

Perjantai

Lauantai

Sunnuntai

Ryhmäliikunta

  • Muista ottaa oma hikipyyhe ja juomapullo.
  • Ryhmäliikunnan sekä kuntosalin ikäraja on 16 vuotta poislukien Zumba Kids® jossa ikäraja 7-12 vuotta.
  • Tunneille ei valitettavasti voi tulla myöhässä. Tunnin alussa ohjaaja käy aina läpi tunnin kulun ja kertoo mitä välineitä jokaisen tulee ottaa itselleen. Tunnilta myöhästyminen turhauttaa muita osallistujia ohjaajan kerratessa asioita uudelleen ja myöhästyttää tunnin aloittamista. Myöhässä välineitä hakeva voi mahdollisesti myös vaarantaa harjoitteluturvallisuuden muiden jo aloitettua tunnin. Muistathan, että kyseessä on sinun hyvinvointiisi panostava liikuntatunti. Tulethan ajoissa paikalle!
  • Hyviin tapoihin kuuluu, että tunnin lopussa jokainen pyyhkii hikipisaransa jumppamatosta ryhmäliikuntasalissa olevalla desinfiointiaineella. Näin jumppamattoa on taas mukava käyttää seuraavalla tunnilla.
  • Treenin jälkeen suihku, sauna sekä uinti kuuluvat aina sinun käyttöösi uimahallin aukioloaikojen mukaisesti.

Ryhmäliikunnan tuntikuvaukset

Kuntojumppa
Kehon hallintaa, koordinaatiota ja lihaskuntoa kehittävä tunti. Ei sisällä vaikeita askelkuvioita. Tunti sopii ihan jokaiselle!

Body
Helppo ja selkeä alkulämmittely ilman vaikeita koreografisia sarjoja. Tehokkaasti koko vartaloa vahvistava jumppa.

Core
Tällä tunnilla harjoitetaan keskivartalon syvien sekä pinnallisten lihaksien vahvistamista sekä niiden hallintaa. Lisäksi keskitymme myös selän, kylkien ja pakaroiden lihaksiin. Tunti on rauhallinen eikä ohjauksen aikana tehdä askelsarjoja. Sopii kaiken ikäisille ja kuntoisille.

Ohjattu kuntosali
Tunti aloitetaan lämmittelyllä jonka jälkeen siirrymme ohjattuun kuntosaliharjoitteluun kuntosalin puolelle. Tunnin päätteeksi venyttelemme.

Reisi-Vatsa-Pakara
Tunti aloitetaan lämmittelyllä jonka jälkeen keskitytään tehokkailla lihastreeneillä reisi, vatsa ja pakara alueelle. Lopuksi kunnon venyttely.

Pilates
Vahvistetaan sekä venytetään vartalon syviä- sekä ryhtilihaksia. Tempo on hidas ja rauhallinen. Myös hengitystekniikkaa kehitetään liikkeiden lomassa.

Kahvakuula
Kahvakuulailu on tehokas treenimuoto – teemme monipuolisesti liikkeitä päälihasryhmille ja harjoittelemme oikeaa tekniikkaa. Harjoitteet lisäävät voimaa, kestävyyttä sekä tasapainoa.

Syvävenyttely
Tätä tuntia ei kannata ohittaa! Tiesithän, että venyttely on tärkeää, ennaltaehkäisevää ja kehoa huoltava harjoitus. Ohjauksen aikana palautat lihakset lepopituuteen ja edistät aineenvaihduntaa ja parannat kehon verenkiertoa. Viikottainen venyttely kannattaa lisätä omaan treeniohjelmaan!

Äijäjumppa – kausimaksu 125€/osallistuja ajalle 5.9.-12.12. (ei 5.12.)
Äijäjumppa on tarkoitettu vain miehille! Jokainen tunti on erillainen, esim. venyttelyä, kokokehontreeniä, core, kahvakuulaa, kehonhuoltoa jne. Koko kaudelle ilmoittaudutaan ennakkoon info@liikuntastudiohyvaolo.fi. Kausi maksetaan ennen ensimmäistä tuntia.

Pump
Tehokas lihaskuntotunti jolla saavutat nopeasti tuloksia! Vartaloa kiinteyttävä ja lihaskuntoa edistävä tunti jolla käytetään tankoa, levypainoja sekä steplautaa. Tunti ei sisällä askelsarjoja. Sopii sekä aloittelijoille että aktiiviurheilijoille, naisille sekä erinomaisesti myös miehille! Jokainen valitsee itselleen sopivat painot oman kuntotason mukaan.

Zumba Kids® – kausimaksu 80€/lapsi ajalle 2.9.-11.11. (ei 14.10.)
Zumba Kids® -ohjauksissa nautitaan yhdessä liikunnan riemusta sekä latinalaisten rytmien että tämänhetkisten hittien tahdissa. Aiempaa tanssitaitoa ei tarvita, sillä koreografiat pilkotaan jokaisen tunnin alussa pienemmiksi osiksi. Ohjauksia maustetaan myös erilaisilla liikunnallisilla peleillä ja leikeillä – tavoite on saada lapsille iloa liikunnasta. Koko kaudelle ilmoittaudutaan ennakkoon info@liikuntastudiohyvaolo.fi

Zumba®
Tanssillinen tunti jonka musiikki perustuu pääosin latinalaistansseihin. Zumba on hauska tapa kohottaa kuntoa ja polttaa kaloreita. Aiempaa tanssitaustaa ei tarvita.

Toiminnallinen kiertoharjoittelu
Pääpaino tunnilla on toiminnallisissa liikkeissä, joissa useampi lihasryhmä tekee samanaikaisesti töitä, apuna käytetään mm. kehonpainoa, levypainoja ja kahvakuulia. Tunti sopii myös kaikille, sillä liikkeet skaalataan omaan kunto-, ja taitotasoon sopiviksi.

Kiertoharjoittelu
Teet tunnin aikana ohjattua kiertoharjoittelua aina 1-2 minuuttia per piste jonka jälkeen vaihdat seuraavaan liikkeeseen. Jokainen liike mennään ennen treeniä kunnolla läpi ja tunnin aikana ohjaaja kiertää ja opastaa/tsemppaa liikkeiden kanssa. Välillä teemme koko tunnin jumppasalissa ja välillä teemme osan myös kuntosalilaitteita käyttäen. Todella hikinen ja äärimmäisen hauska tunti!

Step
Energiaa, voimaa ja iloa pursuava step-tunti. Tunnilla askelletaan mukaansa tempaavan musiikin tahdissa step-laudalle. Tunnilla tehtävät liikkeet parantavat kuntoa, voimaa ja koordinaatiokykyä. Tunti sopii asiakkaille, jotka haluavat parantaa kuntoa, kuluttaa energiaa ja treenata tehokkaasti jalkojen ja pakaroiden lihaksia.

DoTheJumppa
Tule, koe, naura, hikoile, käännä, väännä, oikealle, vasemmalle, eteen, taakse. Hauska jumppatunti!

Core + venyttely
Tällä tunnilla harjoitetaan 30 min keskivartalon syvien sekä pinnallisten lihaksien vahvistamista sekä niiden hallintaa. Lisäksi keskitymme myös selän, kylkien ja pakaroiden lihaksiin. Tämän jälkeen teemme 30 min venyttelyjä kehon isoimmille lihaksille. Tunti on kokonaisuudessaan rauhallinen eikä ohjauksen aikana tehdä askelsarjoja. Sopii kaiken ikäisille ja kuntoisille.

Kuntonyrkkeily
Kuntonyrkkeily on mm. toimistotyöläisen unelmatunti – harjoitteet avaavat niska-hartia- selkälihaksia, keskivartalon lihakset saavat upean treenin ja koko vartalo kiittää tunnin lopussa. Tunnilla harjoitellaan eri lyöntitekniikoita pariharjoitteina sekä tehdään tuhti annos lihastreeniä. Hikitakuu!