Hyvä Olon RYHMÄLIIKUNTAKALENTERI
syyskausi 20.8.-16.12.2018

17.12.-31.12.2018 ryhmäliikunnan aikataulu ilmoitetaan myöhemmin.

Ryhmäliikunnan varauskalenteriin tästä!

Tulostettava Hyvä Olon ryhmäliikunnan lukujärjestys Syksy 2018

Maanantai

Tiistai

Keskiviikko

Torstai

Perjantai

Lauantai

Sunnuntai

Ryhmäliikunta

  • Muista ottaa oma hikipyyhe ja juomapullo.
  • Ryhmäliikunnan sekä kuntosalin ikäraja on 16 vuotta.
  • Tunneille ei voi valitettavasti tulla myöhässä. Tunnin alussa ohjaaja käy aina läpi tunnin kulun ja kertoo mitä välineitä jokaisen tulee ottaa itselleen. Tunnilta myöhästyminen turhauttaa muita osallistujia ohjaajan kerratessa asioita uudelleen ja myöhästyttää tunnin aloittamista. Myöhässä välineitä hakeva myös vaarantaa harjoitteluturvallisuuden muiden jo aloitettua. Muistathan, että kyseessä on sinun hyvinvointiisi panostava liikuntatunti. Tulethan ajoissa paikalle!
  • Hyviin tapoihin kuuluu, että tunnin lopussa jokainen pyyhkii hikipisaransa jumppamatosta ryhmäliikuntasalissa olevalla desinfiointiaineella. Näin jumppamattoa on taas mukava käyttää seuraavalla tunnilla.

Ryhmäliikunnan tuntikuvaukset

Kuntojumppa
Kehon hallintaa, koordinaatiota ja lihaskuntoa kehittävä tunti. Ei sisällä vaikeita askelkuvioita. Tunti sopii ihan jokaiselle!

Body
Helppo ja selkeä alkulämmittely ilman vaikeita koreografisia sarjoja. Tehokkaasti koko vartaloa vahvistava jumppa.

Core
Tällä tunnilla harjoitetaan keskivartalon syvien sekä pinnallisten lihaksien vahvistamista sekä niiden hallintaa. Lisäksi keskitymme myös selän, kylkien ja pakaroiden lihaksiin. Tunti on rauhallinen eikä ohjauksen aikana tehdä askelsarjoja. Sopii kaiken ikäisille ja kuntoisille.

Ohjattu kuntosali
Tunti aloitetaan lämmittelyllä jonka jälkeen siirrymme ohjattuun kuntosaliharjoitteluun kuntosalin puolelle. Tunnin päätteeksi venyttelemme.

Reisi-Vatsa-Pakara
Tunti aloitetaan lämmittelyllä jonka jälkeen keskitytään tehokkailla lihastreeneillä reisi, vatsa ja pakara alueelle. Lopuksi kunnon venyttely.

Pilates
Vahvistetaan sekä venytetään vartalon syviä- sekä ryhtilihaksia. Tempo on hidas ja rauhallinen. Myös hengitystekniikkaa kehitetään liikkeiden lomassa.

Kahvakuula
Kahvakuulailu on tehokas treenimuoto – teemme monipuolisesti liikkeitä päälihasryhmille ja harjoittelemme oikeaa tekniikkaa. Harjoitteet lisäävät voimaa, kestävyyttä sekä tasapainoa.

Syvävenyttely
Tätä tuntia ei kannata ohittaa! Tiesithän, että venyttely on tärkeää, ennaltaehkäisevää ja kehoa huoltava harjoitus. Ohjauksen aikana palautat lihakset lepopituuteen ja edistät aineenvaihduntaa ja parannat kehon verenkiertoa. Viikottainen venyttely kannattaa lisätä omaan treeniohjelmaan!

Pumppi
Tehokas lihaskuntotunti jolla saavutat nopeasti tuloksia! Vartaloa kiinteyttävä ja lihaskuntoa edistävä tunti jolla käytetään tankoa, levypainoja sekä steplautaa. Tunti ei sisällä askelsarjoja. Sopii sekä aloittelijoille että aktiiviurheilijoille, naisille sekä erinomaisesti myös miehille! Jokainen valitsee itselleen sopivat painot oman kuntotason mukaan.

Teematunti
Teematuntien sisällöt vaihtelevat ja tuntisisällöt ilmoitetaan aina hyvissä ajoin ennen seuraavan kuun alkua.

Niska-Hartia-Selkä
Tällä tunnilla parannat ryhtiä sekä vahvistat ja voimistat niska-hartia-selkäseudun liikkuvuutta ja hallintaa. Välineinä käytämme kuminauhaa, keppiä ja pilatespalloa.

Toiminnallinen kiertoharjoittelu
Pääpaino tunnilla on toiminnallisissa liikkeissä, joissa useampi lihasryhmä tekee samanaikaisesti töitä, apuna käytetään mm. kehonpainoa, levypainoja ja kahvakuulia. Tunti sopii myös kaikille, sillä liikkeet skaalataan omaan kunto-, ja taitotasoon sopiviksi.

Kiertoharjoittelu
Teet tunnin aikana ohjattua kiertoharjoittelua aina 1-2 minuuttia per piste jonka jälkeen vaihdat seuraavaan liikkeeseen. Jokainen liike mennään ennen treeniä kunnolla läpi ja tunnin aikana ohjaaja kiertää ja opastaa/tsemppaa liikkeiden kanssa. Välillä teemme koko tunnin jumppasalissa ja välillä teemme osan myös kuntosalilaitteita käyttäen. Todella hikinen ja äärimmäisen hauska tunti!

Steppi
Energiaa, voimaa ja iloa pursuava step-tunti. Tunnilla askelletaan mukaansa tempaavan musiikin tahdissa step-laudalle. Tunnilla tehtävät liikkeet parantavat kuntoa, voimaa ja koordinaatiokykyä. Tunti sopii asiakkaille, jotka haluavat parantaa kuntoa, kuluttaa energiaa ja treenata tehokkaasti jalkojen ja pakaroiden lihaksia.

Dance Mix
Tämä tanssitunti on täynnä tanssia, energiaa ja mukaansa tempaavaa musiikkia.